Beste , |
In deze maandelijkse nieuwsbrief staat alles wat je wilt en moet weten over de ontwikkeling en inrichting van het Expertisecentrum interlandelijke adoptie. Een expertisecentrum voor informatie en ondersteuning bij alle vragen die je hebt over afstand, identiteit en adoptie. Je kunt je vragen en opmerkingen mailen naar info@ecinterlandelijkeadoptie.nl. De volgende reguliere nieuwsbrief verschijnt halverwege december. In deze speciale editie: een uitnodiging voor een bijeenkomst over de loketfunctie van het Expertisecentrum interlandelijke adoptie op woensdag 7 december. Meld je aan vóór 5 december via info@ecinterlandelijkeadoptie.nl o.v.v. ja, ik kom op 7 december. Je ontvangt dan van ons een programma. |
|
|
|
‘Hoe creëren we een optimale loketfunctie voor het Expertisecentrum?’ Uitnodiging voor 7 december van 16:00 tot 18:30 uur |
Ronde tafel pizza-sessie Het Expertisecentrum interlandelijke adoptie organiseert op woensdag 7 december van 16.00 tot 18.30 uur een ronde tafel pizza-sessie op onze locatie in Houten. Op de agenda staat: ‘Hoe creëren we een optimale loketfunctie?'. Onderwerp van gesprek: de voorwaarden voor een goed werkende loketfunctie van het Expertisecentrum. Ook is er aandacht voor de manier waarop we de samenwerking met (belangen)organisaties uit het veld inhoudelijk kunnen vormgeven. Het Expertisecentrum Het Expertisecentrum interlandelijke adoptie is dé centrale plek waar alle interlandelijk geadopteerden terecht kunnen voor ondersteuning bij vragen over interlandelijke adoptie en afkomst. Daarnaast kunnen adoptieouders (ook als wettelijk vertegenwoordiger van minderjarigen), gezinsleden en geboorteouders voor bepaalde hulpvragen bij het Expertisecentrum terecht. Samen op experimentele klantreis We willen graag dat zowel geadopteerden als betrokkenen uit de adoptiecirkel (de verbinding tussen biologische ouders, geadopteerde en adoptieouders) zich straks goed gehoord en geholpen voelen. Daarom maken we tijdens deze sessie een experimentele klantreis, bekeken vanuit de verschillende doelgroepen. We doorlopen dan samen het traject en alle contactpunten tussen vraagsteller en dienst. Dat wil zeggen zowel directe interacties als indirecte contacten, zoals meningen van anderen via sociale media, weblogs en recensies. Hierdoor leren organisaties de vragen van betrokkenen beter begrijpen en kunnen ze hun dienstverlening optimaliseren. Samenwerking Het Expertisecentrum interlandelijke adoptie werkt door en voor de doelgroep. Dit zijn in de eerste plaats de interlandelijk geadopteerden zelf en daarnaast: Ouders (afstand/geboorte) Adoptie ouders Belangenorganisaties Broers of zussen van geadopteerden Partners van geadopteerden Kinderen van geadopteerden Omgeving van geadopteerden (grootouders, vrienden, kennissen, scholen, verenigingen etc.) Professionals en hulpverleners Woensdag 7 december willen we tijdens de klantreis ook bespreken hoe we de samenwerking met onze partners, zoals belangenorganisaties en andere professionals, kunnen verbeteren en borgen. Van harte welkom Spreken deze onderwerpen je aan? En behoor je tot een van bovenstaande doelgroepen? Of ken je misschien iemand die tijdens de sessie van toegevoegde waarde kan zijn? Meld je aan en laat ons vóór 5 december weten dat je komt via info@interlandelijkeadoptie.nl. Wil je meer info? Neem dan even contact op met Bina de Boer via 085 – 483 23 23. Locatie: De Bouw 93 Houten. Warme groet, Bina de Boer (Projectleider Loket/loketfunctie) Mirjam Begemann (Projectleider bouwsteen psychosociale ondersteuning) Kristy Wehrung (Coördinator Expertisecentrum) |
|
|
|
|